Bazmi, F. D., & Ahmed, M. S. (2018). Impact of using authentic material on the academic achievement of secondary school students. Bodhi: International Journal of Research in Humanities, Arts and Science, 3(S2), 49-77. Recuperado de http://www.bodhijournals.com/pdf/spl/December2018/Bodhi_V3S2.pdf
Brown, R. (2015). La evaluación auténtica: El uso de la evaluación para ayudar a los estudiantes a aprender. Relieve, Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 21(2), 1-10. DOI: https://doi.org/10.7203/relieve.21.2.7674
Carlson, S. A., Fulton, J. E., Lee, S. M., Maynard, M., Brown, D. R., Kohl, H. W., & Dietz, W. H. (2008). Physical education and academic achievement in elementary school: Data from the early childhood longitudinal study. American Journal of Public Health, 98(4), 721-727. DOI: 10.2105/AJPH.2007.117176
Castillo Losada, C. A., Insuasty, E. A., & Osorio, M. F. (2017). The impact of authentic materials and tasks on students' communicative competence at a Colombian language school. Profile Issues in Teachers Professional Development, 19(1), 89-104. Recuperado de
García-Jiménez, E. (2015). La evaluación del aprendizaje: de la retroalimentación a la autorregulación. El papel de las tecnologías. Relieve. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 21(2), 1-24. DOI: https://doi.org/10.7203/relieve.21.2.7546
Georgakis, S., Wilson, R., & Evans, J. (2015). Authentic assessment in physical education: A case study of game sense pedagogy. Physical Educator, 72(1), 67-86. Recuperado de https://eric.ed.gov/?id=EJ1059830
Gulikers, J. T., Bastiaens, T. J., y Kirschner, P. A. (2004). A five-dimensional framework for authentic assessment. Educational Technology Research and Development, 52(3), 67-86. Recuperado de https://research.ou.nl/en/publications/a-five-dimensional-framework-for-authentic-assessment
Hay, P., & Penney, D. (2013). Assessment in physical education: A sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
Hay, P., & Penney, D., (2009). Proposing in conditions for assessment efficacy in physical education. European Physical Review,15(3), 389-405. Recuperado de http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.915.2077&rep=rep1&type=pdf
Herod, L. (2002). Adult learning from theory to practice. Recuperado de http://jarche.com/wp-content/uploads/2015/12/adult_learning.pdf
Instituto Nacional de Salud Pública (México) (2018). Hacia una estrategia nacional para la prestación de educación física de calidad en el nivel básico del sistema educativo mexicano. Recuperado de https://www.insp.mx/produccion-editorial/novedades-editoriales/4974-estrategia-presentar-educacion-fisica-nivel-basico.html
Jabbarifar, T. (2009). The importance of classroom assessment and evaluation in educational system. Trabajo presentado en 2nd International Conference of Teaching and Learning (pp. 1-9). INTI University College, Malaysia. Recuperado de https://pdfs.semanticscholar.org/db8c/4d3e5e56aa80c220e17eeac25183acaaa43d.pdf
Karim, A. A., Abduh, A., Manda, D., & Yunus, M. (2018). The effectivity of authentic assessment-based character education evaluation model. TEM Journal, 7(3), 495-500. Recuperado de http://www.temjournal.com/content/73/TemJournalAugust2018_495_500.pdf
López-Pastor, V., & Pérez-Pueyo, Á. (Eds.). (2017). Buenas prácticas docentes. Evaluación formativa y compartida en educación: Experiencias de éxito en todas las etapas educativas. León: Universidad de León.
López-Taylor, J., Jáuregui-Ulloa, E., & González-Villalobos, M. (2013). Physical education in Mexico: Experiences and trends related with physical activity and health. En M. K. Chin & C. R. Edginton (Eds.), Physical education and health: Global perspectives and best practices (pp. 311-324). Champaign, IL: Sagamore Publishing LLC.
Marín, R. & Guzmán, I., (2012). Formación-evaluación: una propuesta para el desarrollo y evaluación de competencias docentes. En E. Cisneros Chacón, B. García Cabrero, E. Luna & R. Marín Uribe (Coords.), Evaluación de competencias docentes en la educación superior, (pp. 203-247), Ciudad de México: Juan Pablos Editor.
Mertens, D. M. (2015). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
Mintah, J. K. (2003). Authentic assessment in physical education: Prevalence of use and perceived impact on students' self-concept, motivation, and skill achievement. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 7(3), 161-174. DOI: https://doi.org/10.1207/S15327841MPEE0703_03
Molina-Luque, F. (2018). Educación física, calidad de vida y la nueva sociología de la infancia: Repensando la metodología mixta en sociología. Retos: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, (33), 69-73. Recuperado de https://recyt.fecyt.es/index.php/retos/article/view/51510
Moreno, O. T. (2012). La evaluación de competencias en educación. Sinéctica, Revista Electrónica de Educación, (39), 1-20. Recuperado de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?pid=S1665-109X2012000200010&script=sci_abstract
Murphy, V., Fox, J., Freeman, S., & Hughes, N. (2017). “Keeping it Real”: A review of the benefits, challenges and steps towards implementing authentic assessment. AISHE-J: The All Ireland Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 9(3), 3231-32313. Recuperado de https://ojs.aishe.org/aishe/index.php/aishe-j/article/view/280
Newborg, J., Stock, J. R., & Wnek, L. (1996). Battelle: Inventario de desarrollo. Madrid: TEA Ediciones.
Newman, F. M., & Wehlage, G. G. (1993). Five standards of authentic instruction. Educational Leadership, 50(7), 8-12. Recuperado de http://www.ascd.org/publications/educational-leadership/apr93/vol50/num07/Five-Standards-of-Authentic-Instruction.aspx
Nnorom, N., & Ukafor, T. (2011). Authentic assessment method in science: Study of issues for teachers. ANSU Journal of Integrated Knowledge, 1(1), 202-209. Recuperado de https://www.academia.edu/38896467/AUTHENTIC_ASSESSMENT_METHOD_IN_SCIENCE_STUDY_OF_ISSUES_
FOR_TEACHERS
Osborne, R., Belmont, R. S., Peixoto, R. P., Azevedo, I. O. S. D., & Carvalho Junior, A. F. P. D. (2016). Obstacles for physical education teachers in public schools: An unsustainable situation. Motriz: Revista de Educação Física, 22(4), 310-318. Recuperado de https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1980-65742016000400310&lng=en&tlng=en
Pont, B., Figueroa, D. T., Zapata, J., Albiser, E., & Fraccola, S. (2013). Education policy outlook: Mexico. OECD Publishing. Recuperado de http://www.oecd.org/mexico/EDUCATION%20POLICY%20OUTLOOK%20MEXICO_EN.pd
Rasberry, C. N., Lee, S. M., Robin, L., Laris, B. A., Rusell, L. A., Coyle, K. K., & Nihiser, A. J. (2011). The association between school-based physical activity, including physical education, and academic performance: A systematic review of the literature. Preventive Medicine, 52, S10-S20. Recuperado de https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0091743511000557?via%3Dihub
Ramírez G., A. A., & Chel H., D. E. (2019). Análisis de la Reforma Educativa en México, desde la perspectiva de Educación Física. Revista Ciencias de la Actividad Física UCM, 20(2), 1-17. DOI: https://doi.org/10.29035/rcaf.20.2.2
Sallis, J. F., McKenzie, T. L., Kolody, B., Lewis, M., Marshall, S., & Rosengard, P. (1999). Effects of health-related physical education on academic achievement: Project SPARK. Research Quarterly for Exercise and Sport, 70(2), 127-134. Recuperado de https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02701367.1999.10608030
Salom, M. A. C. (2019). Una oportunidad para avanzar hacia la evaluación auténtica en Educación Física. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (36), 259-265. Recuperado de https://recyt.fecyt.es/index.php/retos/article/view/67540
Santiago, P., McGregor, I., Nusche, D., Ravela, P., & Toledo, D. (2012). OECD reviews of evaluation and assessment in education: Mexico 2012. OECD Publishing. Recuperado de https://www.oecd.org/mexico/Mexico%20Review%20of%20Evaluation%20and%20Assessment%20in%20
Education.pdf
Secretaría de Educación Pública (SEP). (2017). Aprendizajes clave para la educación integral. Ciudad de México: Secretaría de Educación Pública. Recuperado de https://www.tamaulipas.gob.mx/educacion/wp-content/uploads/sites/3/2017/07/aprendizajes_clave_para_la_educacion_integral.pdf
Secretaría de Educación Pública. (2019). Guía de trabajo para el Taller de capacitación “Hacia una Nueva Escuela Mexicana”. Secretaria de Educación Pública: México. Recuperado de https://es.slideshare.net/ma072001/gua-de-trabajo-para-el-taller-de-capacitacin-hacia-una-nueva-escuela-mexicana-ciclo-escolar-20192020
Shim, G. T. G., Shakawi, A. M. H. A., & Azizan, F. L. (2017). Relationship between students' diagnostic assessment and achievement in a pre-university mathematics Course. Journal of Education and Learning, 6(4), 364-371. Recuperado de http://www.ccsenet.org/journal/index.php/jel/article/view/69209
Sun, Y., & Suzuki, M. (2013). Diagnostic assessment for improving teaching practice. International Journal of Information and Education Technology, 3(6), 607-610. Recuperado de http://www.ijiet.org/papers/345-T021.pdf
Vallejo Ruiz, M., & Molina Saorín, J. (2014). La evaluación auténtica de los procesos educativos. Revista Iberoamericana de Educación, 64, 11-25. Recuperado de https://rieoei.org/RIE/article/view/403
Villarroel, V., & Bruna, D. (2019). ¿Evaluamos lo que realmente importa? el desafío de la evaluación auténtica en educación superior. Revista Calidad en la Educación, 50, 492-509. Recuperado de https://rieoei.org/RIE/article/view/403
Villarroel, V., Bloxham, S., Bruna, D., Bruna, C., & Herrera-Seda, C. (2017). Authentic assessment: Creating a blueprint for course design. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43(5), 840-854. DOI: https://doi.org/10.1080/02602938.2017.1412396
Yin, R. K. (2018). Case study research and applications: Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage.